Poniżej znajdziecie Państwo prezentację naszych modemów, wraz z opisem poszczególnych portów i kontrolek, a także spis najczęściej występujących problemów, wraz z rozwiązaniami.

Niektóre pozycje zawierają opis 2 modemów. W praktyce, jest to ten sam model, w jednej serii zawierający porty telefoniczne (do podłączenia naszej telefonii VoIP, jak np. epc 3925), a w innej nie posiadający tych portów (epc 3825). Inne różnice nie występują.

Montaż modemu jest usługą bezpłatną, wykonywaną przez naszych techników podczas instalacji, pozostaje więcj jedynie podłączyć komputer do modemu.W tym celu należy jeden koniec kabla ethernetowego (więcej o tym czym jest kabel ethernetowy możecie się Państwo dowiedzieć tutaj) podłączyć do portu ethernetowego w modemie, a drugi do karty sieciowej w komputerze (niemalże w 100% przypadków w Państwa komputerze znajduje się tylko jedno wejście, do którego pasuje wtyczka kabla ethenetowego). Jeśli nie posiadają Państwo kabla ethernetowego, wydamy go Państwu bezpłatnie w naszym biurze, przy ul. Cichej 6.

 

1. Arris cm 550 be

1. Power - kontrolka odpowiadająca za zasilanie.Powinna świecić się zielonym ciągłym światłem.

2-5. DS, US, Online i Link - kontrolki odpowiadające za prawidłowe funkcjonowanie internetu. Kontrolki 2, 3 i 4 odpowiadają za połączenie modemu z naszym serwerem i powinny się świecić zielonym, ciągłym światłem; kontrolka nr 5 odpowiada za połączenie modemu z komputerem i powinna świecić się ciągłym światłem bądź migać, w zależności od tego, czy przesyłane są dane. Zielony kolor oznacza, iż modem wykrył w komputerze 1 Gb/s kartę sieciową; pomarańczowy - kartę sieciową 10 Mbit/s lub 100 Mbit/s

6. Wejście na zasilacz

7. Port USB

8. Port ethernetowy

9. Bolec do kabla koncentrycznego

 

Najczęstsze usterki:

  • kontrolka Power nie świeci się lub miga - problem z zasilaniem, najczęściej spalony zasilacz. Prosimy o zgłoszenie problemu.
  • kontrolki US, DS, Online migają lub nie świecą się w ogóle (wszystkie lub któraś z nich); kontrolki po kolei się zapalają, później wszystkie gasną i tak w kółko - uszkodzenie modemu, prosimy o zgłoszenie problemu.
  • kontrolka Link nie świeci ani nie miga - problem z kablem od modemu do komputera. Prosimy o sprawdzenie czy jest on poprawnie zamontowany (np. czy nie wysunął się). Jeśli mają Państwo możliwość, prosimy o sprawdzenie innego kabla (można go dostać w siedzibie TVK).

 Jeśli żadna z powyższych usterek nie występuje, a internet nie działa, na 99,99% problem

2. Thomson tcm 390/420

1. Internet On/Off - włącznik

2-5. Odpowiednio Internet, PC Link, Cable Link i Cable activity - kontrolki oznaczające prawidłowe połączenie z internetem. Kontrolki nr 2, 4 i 5 powinny świecić się zielonym, ciągłym światłem; kontrolka nr 3 (PC Link) odpowiada za połączenie modemu z komputerem i może świecić się ciągłym, zielonym światłem bądź migać (w trakcie przesyłania danych)

6. Message - kontrolka nie używana

7. Wejście na zasilacz

8. Port ethernetowy

9. Port USB

10. Bolec do kabla koncentrycznego

Najczęstsze problemy:

 

3. Thomson tcw 710

Brak któregoś kanału TV? Problemy z dźwiękiem? Internet działa zbyt wolno? Przerywa sygnał?
Mar 26, 2024
Informujemy, że od 23.03.2024r w Pakiecie CANAL+ pojawiły się nowe kanały:
 
Mar 21, 2024
Informujemy, że dnia 28.03.2024r między godz 23:00 a 3:00 przewidziana jest godzinna przerwa techniczna w nadawaniu sygnału telewizyjnego.
Feb 5, 2024
Miło nam poinformować, że od dnia 05.02.2024 w naszej ofercie w pakiecie PODSTAWOWYM CYFROWYM nadawany jest nowy program "BBC First"