Pytanie: Czy jest możliwe podłączenie własnego urządzenia (np rutera wi-fi) do Państwa modemu?

Odpowiedź: Oczywiście. Wystarczy go tylko odpowiednio skonfigurować (ustawić automatyczne pobieranie adresu IP) i wszystko będzie działać.

 

P: Czy stosujecie Państwo ograniczenia podłączania urządzeń po MAC adresach?

O: Nie. Nie stosujemy żadnych praktyk ograniczających. Port ethernetowy w modemie jest w pełni odblokowany, nie stosujemy ograniczeń po MAC-ach, ani nie blokujemy żadnych witryn internetowych.

Jest jednak możliwe, iż u części osób pewne mechanizmy ograniczające są nadal włączone (pozostały po czasach, gdy tego typu kontrole były stosowane). W przypdku podejrzeń wystąpienia takich sytuacji prosimy o kontakt.

 

P: Jak rozumieć zwiększoną prędkość przy usłudze Wi-Fi?

O: Jest to po prostu zwiększona szybkość łącza, które Państwo od nas dostają, niezależnie od tego czy wykorzystujecie go Państwo przy połączeniu kablem, czy poprzez Wi-Fi. Oznacza to, iż zamawiając usługę Wi-Fi możecie Państwo z Wi-Fi w ogóle nie korzystać (np. mieć tylko 1 komputer połączony kablem ethernetowym), a i tak dostaniecie Państwo zwiększoną prędkość.

 

P: Czy analogiczny bonus istnieje przy podłączeniu własnego rutera Wi-Fi?

O: Niestety nie. Zwiększona prędkość jest jednym z kilku dodatków, które dostajecie Państwo w zamian za kilkuzłotową miesięczną opłatę.

 

P: Czy jest możliwość uzyskania dostępu do modemu, np. w celu przekierowania portów?

O: Niestety nie. Nie udostępniamy możliwości konfiguracji naszych urządzeń, aczkolwiek możemy dla Państwa wykonać różnego rodzaju zmiany ustawień (np. przekierowania portów) tak, by mogli Państwo bez przeszkód korzystać z internetu. Wystarczy się z nami skontaktować i opisać sytuację.

 

P: Sprawdzając prędkość na testerach uzyskuję gorsze wyniki, niż to wynika z umowy. Dlaczego?

O: Przyczyn może być wiele, włączając w to niemiarodajność testera, z którego Pan/Pani korzysta. W pierwszej kolejności prosimy o sprawdzenie czy używa Pan/Pani kabla ethernetowego do połączenia modemu z komputerem (więcej informacji na temat czym jest kabel ethernetowy można znaleźć - tutaj). Następnie prosimy o skorzystanie z naszego testera pomiaru prędkości, dostępnego pod tym adresem. Prosimy także o dokładnie zapoznanie się treścią powyższego odnośnika.

W większości przypadków test pokaże Państwu taką prędkość, za jaką pobierana jest opłata. Jeśli jednak tak nie jest, prosimy o zgłoszenie usterki, telefonicznie lub poprzez stronę internetową - tutaj.

 

P: Jak rozumieć słowo "do", użyte przy podawaniu prędkości każdego pakietu?

O: Prędkość podana w każdym pakiecie jest prędkością maksymalną. Nie zawsze jest jednak ona dostępna i jest to sytuacja, występująca niezależnie od operatora telekomunikacyjnego. Jeśli na stronach innych dostawców internetowych nie znaleźli Państwo takich informacji oznacza to, że zostali Państwo wprowadzeni w błąd. Żaden dostawca internetowy nie będzie w stanie zapewnić Państwu maksymalnej przepustowości (prędkości) łącza 24 godziny na dobę, 7 dni w tygoniu, a przyczyna tego leży w samej strukturze Internetu.

Wyjaśnienie tej sytuacji wymaga wytłumaczenia czym jest i jak działa Internet. Internet to sieć miliardów serwerów, połączonych ze sobą drogami przesyłowami (kable telefoniczne, światłowody, sygnały radiowe). Za każdym razem gdy korzystamy z Internetu, wysyłamy żądanie do danego serwera o wyświetlenie treści się tam znajdujących (strony internetowej, pobieranego pliku). Żądanie to przechodzi przez wiele serwerów pośrednich, zanim dotrze do celu, a następnie wróci do nas. Wystarczy więc, iż gdzieś po drodze nastąpi jakiś problem (czy to z serwerem, który np. jest przeciążony bądź nie odpowiada, czy to z liniami przesyłowymi, które są przestarzałe i spowalanią proces przesyłania danych), a my odczujemy to jako problemy z Internetem (powolne wyświetlanie się stron internetowych, bądź problemy z wyświetleniem, niski transfer, itd). Stąd też, każdy dostawca Internetu umieszczając słowo "do" przy podawaniu prędkości, informuje (a przynajmniej powinien), że mogą występować sytuacje, gdy prędkość będzie niższa niż być powinna.

 

P: Czy najniższy pakiet internetowy umożliwia swobodne korzystanie z internetu?

O: To zależy od tego, co należy rozumieć po pojęciem swobodnego korzystania z internetu. Jeśli ktoś pod tym pojęciem rozumie przeglądanie stron internetowych, korzystanie z poczty czy komunikatorów internetowych to odpowiedź jest - tak, najniższy pakiet w zupełności wystarczy. Jeśli jednak dla kogoś standardem jest słuchanie muzyki/oglądanie filmów "na żywo" (bez konieczności czekania, aż oglądane media się wczytają) czy video-rozmowy z użyciem kamery internetowej to niestety, ale pakiet MINI to zdecydowanie za mało.

 

P: Który pakiet internetowy jest najczęściej wybierany przez abonentów?

O: Najwięcej osób korzysta z pakietu STANDARD.

 

P: Jak Szybko usuwane są usterki

O: Jeżeli to możliwe to usterki usuwane są "od ręki" lub Abonent otrzymuje fachowe porady mogące pomóc w rozwiązaniu problemu. Maksymalny czas naprawy to 36 godzin (jeżeli pozwalają na to możliwości techniczne), a uśredniony czas to 2-3 godziny od otrzymania zgłoszenia o usterce.

Brak któregoś kanału TV? Problemy z dźwiękiem? Internet działa zbyt wolno? Przerywa sygnał?
Mar 26, 2024
Informujemy, że od 23.03.2024r w Pakiecie CANAL+ pojawiły się nowe kanały:
 
Mar 21, 2024
Informujemy, że dnia 28.03.2024r między godz 23:00 a 3:00 przewidziana jest godzinna przerwa techniczna w nadawaniu sygnału telewizyjnego.
Feb 5, 2024
Miło nam poinformować, że od dnia 05.02.2024 w naszej ofercie w pakiecie PODSTAWOWYM CYFROWYM nadawany jest nowy program "BBC First"